вторник, 14 април 2020 г.

Фабрика за идеи започна три кампании

Те са насочени към спешните нужди на възрастни хора и ученици в малките населени места и на артисти, загубили доходи.

Сдружение "Фабрика за идеи", от години отдадено на създаването на солидарни отношения между младежи от градове и възрастни хора в села с инициативата "Резиденция Баба", последния месец се оказа пред неотложни предизвикателства. Те са свързани с достъпа до медикаменти и дезинфектанти в мрежата от над 20 населени места в страната, с достъпа до образование на ученици от бедни семейства в селата и с проблемите на колегите от независимия сектор, където вече има бедстващи семейства, останали без доходи, съобщават инициаторите. За да им отговори навреме, Фабриката даде начало на няколко инициативи, към които всеки от нас може да допринесе, научи ДУМА от Йоана Стоянова.


Кампания за събиране на средства за спешните нужди на хората в селата, част от мрежата на "Резиденция Баба". Благодарим на всички компании и хора, които вече дариха витамини, дезинфектанти и спирт за отдалечените места, в които работим и които нямат достъп поради острата икономическа и социална изолация, в която са много български села, до елементарни продукти по време на кризисен момент, посочват организаторите.

Кампания за даряване на устройства. Съвместно с Ecologica Bulgaria започна събиране на устройства - лаптопи, таблети и телефони, за деца - предимно от Северозападна България, които няма как да се включат в дистанционното обучение, и за възрастни в села, които не могат да общуват с близките си по време на изолацията. Над 100 деца от села в Северозападна България имат нужда спешно от устройства. Всеки може да изпрати и старо устройство, което ще бъде ремонтирано и предадено на дете и семейство в нужда.

Кампания за даряване на хранителни продукти. С тях се оформят пакети, които се раздават на пострадали семейства, работещи в независимия културен сектор и на свободна практика, чиито приходи са непосредствено зависими от забраната за публични събития и са засегнати от кризата най-бързо, а както се оказва - и най-неподкрепени от държавните мерки. Онлайн инициативата "Домашен културен календар" популяризира творчеството на артисти, които предават на живо от дома си всяка вечер и които настоящата криза е лишила от доходи.

Източник: https://duma.bg/

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Популярни публикации